Monday 1 July 2013

Waktu Solat dan Berbuka Puasa untuk GumusutKakap Offshore July 2013

Susah gak aku nak source waktu solat ngan berbuka poser untuk kawasan kerja aku ni. Biasa nya aku gunakan waktu kat Labuan dan tambah 10 minit.

Memandangkan bulan poser dah nak menjelang tiba, maka waktu berbuka dan juadahnya ialah antara topik utama diperbincangkan. Waktunya mestilah tepat macam kat darat especially waktu berbuka. Nabi kata sunat di percepatkan. Hehehehe....

Alhamdulillah akhirnya ada sorang hamba Allah buat kan table waktu solat. Entah apa method dia pakai tak pulak aku tanya tapi ada kene mengene dengan almanac astronomical. Bagi orang yang kerja atas kapal, diorang dah biasa dah dengan method ni.

So ini lah hasilnya. Bagi kengkawan yang berkerja di Kikeh, GumusutKakap dan sekitarnya, boleh lah menggunakan table ini sebagai panduan. Kena tambah seminit dua untuk perbezaan disebabkan terrestial atmosphere effect.

Kalau nak aku email copynyer, sila lah email kat aku dulu mykeluarga9061@gmail.com

No comments:

Post a Comment